NAMA AKTIVITI 1: Knowing You, Knowing Me
Objektif permainan:
1. Mengaktifkan daya pemikiran pelajar sebelum sesi p&p bermula.
2. Menarik minat dan perhatian murid kepada setiap arahan yang diberikan oleh guru.
3. Mengeratkan ukhwah sesama rakan sekelas.
1. Mengaktifkan daya pemikiran pelajar sebelum sesi p&p bermula.
2. Menarik minat dan perhatian murid kepada setiap arahan yang diberikan oleh guru.
3. Mengeratkan ukhwah sesama rakan sekelas.
Cara bermain:
1. Permainan ini adalah permainan berpasangan.
2. Semua pelajar dibahagikan kepada 2 barisan secara berhadapan, bahu ke bahu.
3. Pelajar diberi masa lebih kurang 30 saat untuk memandang pasangannya, dan bersoal jawab tentang butiran diri pasangannya.
4. Guru kemudiannya memberikan arahan kedua-dua barisan tersebut untuk mengubah kedudukan dan memandang ke arah yang bertentangan.
5. Masing-masing diberikan masa 15 hingga 20 saat untuk mengubah penampilan mereka (contoh : membuka tali leher, melipat lengan baju dll) perubahan penampilan mestilah boleh dilihat oleh pasangan masing-masing.
Peserta diminta untuk mengesan perubahan yang dilakukan oleh pasangan masing2.
6. Permainan diulang dan pasangan berinteraksi antara satu sama lain dan bergembira.
oo aktiviti yang boleh dipraktikakan,, selain boleh menarik perhatian murid, aktiviti juga boleh mengeratkan hubungan antara murid
ReplyDeleteYuk Merapat Best Betting Online Hanya Di AREATOTO
ReplyDeleteDalam 1 Userid Dapat Bermain Semua Permainan
Yang Ada :
TARUHAN BOLA - LIVE CASINO - SABUNG AYAM - TOGEL ONLINE ( Tanpa Batas Invest )
Sekedar Nonton Bola ,
Jika Tidak Pasang Taruhan , Mana Seru , Pasangkan Taruhan Anda Di areatoto
Minimal Deposit Rp 20.000 Dan Withdraw Rp.50.000
Proses Deposit Dan Withdraw ( EXPRES ) Super Cepat
Anda Akan Di Layani Dengan Customer Service Yang Ramah
Website Online 24Jam/Setiap Hariny